Realizarea unui CV

Sintagma ”CurriculumVitae” vine din limba latina, unde inseamna ,,cursul vietii’’. Un CV este o inregistrare a datelor personale, a nivelului de pregatire si a experientei profesionale.
Prin realizarea unui cv reusim sa ne facem remarcati si sa ne promovam pentru un anumit loc de munca.
Se stie ca nu exista o “reteta perfecta” in realizarea unui cv, insa se pot respecta cateva reguli de baza, care pot face diferenta daca sunt respectate, punand astfel cv-ul in valoare.

Reguli de baza in realizarea unui cv:
1.Structura simpla si clara
– date personale si de contact;
– educatie (calificari si cursuri);
– experienta cea mai relevanta postului pentru care aplicati
– limbi straine cunoscute;
– abilitati/hobby-uri.
2.Scurt si concis
Este de preferat sa fie descrisa experienta necesara jobului pentru care se aplica, astfel incat sa fie reflectata cat mai bine nevoilor companiei. Se recomanda ca un cv sa nu depaseasca doua pagini.
3.Fara greseli de gramatica si ortografie
Acest lucru poate evidentia angajatorului faptul ca sunteti o persoana ordonata, atenta la detalii.
4.Descrieti responsabilitatile, rezultatele si realizari obtinute concret
5.CV-ul trebuie sa fie lizibil, usor de urmarit, aspect aerisit
6.Informatiile importante ies in evidenta cu usurinta.

Structura CV-ului
Este de preferat ca un cv, pentru a fi complet, sa atinga cinci puncte.
Primul dintre acestea se refera la date personale: nume, prenume al aplicantului, data si locul nasterii, domiciliul, numar de telefon, adresa de e-mail, eventual starea civila.
Cel de-al doilea punct este reprezentat de informatiile referitoare la studiile aplicantului, unde se poate mentiona asfel:
– scolile urmate
– specializari
– profile
– eventual premii obtinute la diferite concursuri sau activitati
– cursuri de perfectionare
Nu se mentioneaza informatii referitoare la scoala generala.
Cel de-al treilea furnizeaza informatii cu privire la experienta profesionala. In cadrul acestui punct se vor mentiona locurile de munca anterioare, specificand functia ocupata si responsabilitatile din cadrul companiei.
In cazul in care aplicatul este fara experienta, atunci se poate mentiona practica profesionala efectuata, actvitati sau proiecte derulate in timpul scolii.
Ordinea, atunci cand aplicantul se refera la experienta profesionala
Exista doua abordari: locurile de munca se pot enumera in ordine cronologica sau invers cronologica. Nu este nici una din variate o abordare gresita. Important este sa se respecte modul in care se incepe prezentarea experientei profesionale, cu alte cuvinte cronologic sau invers cronologic.
Al patrulea punct se refera la limbile straine cunoscute. In cadrul acestui punct se pot enumera limbile straine cunoscute, in formatul unui tabel, prezentand fiecare limba straina pe cele trei componente principale.(scris, citit, vorbit). De asemenea se pot mentiona atestatele de limba obtinute, specificandu-se tipul atestatului, data exmenului, rezultatul/calificativul obtinut.
In cele din urma ultimul punct se pot mentiona informatii referitoare la hobby-uri, cunostinte legate de calculator, limbaje de programare, permis de conducere.

Scrisoarea de intentie
Aceasta reprezinta o componenta a cv-ului. Altfel spus aceasta reprezinta „ambalajul” cv-ului, trebuie sa fie realizata astfel incat sa starneasca interesul angajatorului, determinandu-l sa citeasca cv-ul cu atentie. Continutul trebuie sa aiba 4-5 paragrafe, sa fie clar , concis.
Forma scrisorii de intentie:
– in primul paragraf se mentioneaza locul de munca vizat si sursa de unde s-a obtinut informatia despre postul respectiv ,pentru care se aplica.
– in cel de-al doilea paragraf o scurta descriere a experientei si a nivelului de compententa atins. Daca aplicantul nu are experienta, poate sa mentioneze cateve informatii despre practica profesionala efectuata.
– motivatia pentru care se aplica la postul respectiv
– in ultimul paragraf se concluzioneaza diplomatic si politicos increderea candidatului referitor la faptul ca paote fi contactact de catre angajtor.
Scrisoarea de intentie este inchisa cu formula de salut, data, semnatura, date de contact.

Scrisoare de recomandare
Aceste scrisori de recomandare difera in functie de scopul pentru care se intocmeste , de asemenea persoana care o intocmeste.
In general cuprinde urmatoarele informatii:
– numele complet al angajatului
– numele companiei
– titlul postului pe care il detine
– de cat timp lucreaza pentru companie
– alte posturi detinute in companie si perioada pentru care le-a ocupat
– responsabilitatile angajatului
– punctele tari ale angajtului
– cateva dintre realizari ale angajatului

Greseli de evitat in redactarea unui CV
Daca angajatorul solicita cv-ul intr-un anumit format, aplicantul trebuie sa respecte solicitarea acestuia;
Candidatul trebuie sa fie concis si sa promoveze ce are mai bun;
Se recomanda utilizarea unor adrese de e-mail profesionale , formate din nume, prenume;
In CV nu se trec recomandarile, acestea fac parte din anexe;
Nu se folosesc stiluri complicate sau culori in redactarea CV-ului;
Se poate folosi un stil simplu , standard (Arial, Times New Roman), fara folosirea unor elemente grafice, ca de exemplu sublinieri, ingrosari;
Nu se folosesc abrevieri, pronume personale;

Din ce motive poate fi respins un CV
Candidatul da dovada de neorientare spre rezulate;
Nu prezinta realizarile, candidatul trebuie sa tina cont de faptul ca CV-ul reprezinta de fapt oferta catre angajator;
Din CV nu reies beneficiile pe care le-ar putea avea angajatorul daca va selectiona persoana careia i s-a selectionat CV-ul;
Prezinta greselilor gramaticale, de scriere, editare.

Lasă un răspuns