Trezorier corporatist

Trezorierii corporatisti intreprind o varietate de activitati strategice, riscante si/sau in general financiare si de management, care ofera companiilor posibilitatea de a-si imbunatati/maximiza pozitia financiara.

Trezorierii corporatisti sunt angajati de companiile mari/multinationale care opereaza intr-o varietate de industrii inclusiv cele comerciale, de telecomunicatii si de productie. Scopul lor este de a asigura succesul financiar al acestor companii prin administrarea banilor si a riscurilor financiare.

Responsabilitatile postului includ asigurarea, verificarea si protejarea bunastarii financiare a companiei; trezorierul se asigura ca fluxul de numerar este cel adecvat, administreaza bilanturile de numerar zilnice si piata banilor, se asigura ca proiectele propuse sunt avantajoase, administreaza proiectele majore precum refinantarea companiei, evalueaza impactul posibil al problemelor precum salariile intarziate, fonduri limitate etc. Trezorierii iau decizii despre optiunile de finantare ale companiei, despre contractele de asigurare si alte chestiuni financiare, intreprind activitati manageriale de risc, mentin legatura cu investitorii companiilor, cu bancherii si cu managerii seniori, negociaza si evalueaza imprumuturile cu bancherii, pastreaza arhiva de documente, recruteaza, instruiesc si supervizeaza personalul junior, participa la intalnirile membrilor, sustin prezentari in fata acestora, se mentin la curent cu progresele din industrie/profesie.

Posturile libere sunt mediatizate online, de catre serviciile de cariera, agentiile specializate de recrutare, in ziarele nationale si in publicatiile specifice domeniului. Realizarea unor cercetari, participarea la prezentari, si depunerea cererilor speculative sunt extrem de folositoare.

Calificari si instruire.

Exista modalitati de a profesa in domeniu atat pentru absolventii de facultate, cat si pentru cei care au parasit scoala, desi, in general, este mai usor si mai comun ca absolventii sa lucreze pe acest post. Absolventii trebuie sa aiba fie o diploma in contabilitate, finante, economie sau studii economice, fie in orice alt domeniu, plus experienta in activitatea de trezorerie.

Cei care au parasit scoala si cei care au o diploma, dar nu intr-un domeniu relevant, isi pot dobandi acreditarea prin urmarea unor cursuri specializate.

Aptitudinile cheie pentru trezorieri.

Angajatorii cauta candidati cu bune cunostinte de IT, cu aptitudini matematice, interpersonale, analitice, cu abilitatea de a-si organiza bine timpul si de a comunica intr-un mod eficient atat in scris, cat si oral. Familiaritatea cu modalitatile de operare ale pietelor financiare si cu activitatea departamentelor de trezorerie poate reprezenta un avantaj.