Planificator Publicitate

Planificatorii de publicitate lucreaza îndeaproape cu agentiile si cu personalul creativ, realizând sumare pentru a se asigura ca ideile campaniei si strategiile sunt eficiente si ca vizeaza audienta corecta.

Ce face un planificator? Dezvolta idei si indica problemele în afaceri, analizeaza si interpreteaza o varietate de informatii, comisioneaza o cercetare externa calitativa si cantitativa, se tine la curent cu trendurile culturale/sociale, viziunea si atitudinea clientilor, sustine prezentari în fata clientilor si a personalului agentiei, evalueaza eficienta campaniei si analizeaza datele de vânzari.

Managerii de publicitate au nevoie de entuziasm, stamina, hotarâre si perseverenta pentru a reusi – în special pentru ca locurile de instruire pentru absolventi atrag o competitie avisa. Odata ce ai ajuns in aceasta pozitie, recompensa este pe masura. Poti câstiga un salariu mai mult decat convenabil.

Planificatorii de publicitate sunt angajati de companiile de publicitate nationale si internationale mari, companiile de marketing si agentii independente creative sau de media. Locurile de munca vor fi în general în agentiile de publicitate, sau în departamentele de publicitate mass media.

Calificari si instruire. Exista mai multe drumuri catre o pozitie de panificator de publicitate, atât pentru absolventii de facultate cât si de liceu.

O diploma în orice subiect este acceptata pentru a profesa, desi absolventii de jurnalism, psihologie, afaceri, comunicare, structuri mass media, marketing sau management pot fi preferati.

Experienta platita sau voluntara în cercetarea pietei, în marketing sau publicitate este avantajoasa.

Setul de abilitati importante pe care trebuie sa îl detina un planificator de publicitate este format din urmatoarele: încredere si o buna aptitudine interpersonala, abilitatea de a lucra în echipa si de a rezista la stres, creativitate, capacitati analitice si organizatorice eficiente.