Organizator de conferinte

Organizatorii de conferinte pot fi responsabili de fiecare aspect al planificarii unei conferinte, inclusiv de strategiile de marketing, de organizare si administrare.

Angajatorii organizatorilor de conferinte includ hotelurile, companiile, institutiile de invatamant superior, organizatiile de caritate si autoritatile locale. Alternativele pot fi angajarea la o agentie care se specializeaza in organizarea conferintelor sau activitatea independenta.

Activitatea acestora este foarte asemanatoare cu cea intreprinsa de organizatiile care se ocupa de evenimente si expozitii, si implica in mod normal administrarea financiara si manageriala, identificarea unor noi afaceri, prezentarea strategiilor de marketing potentialilor delegati, stabilirea catering-ului, a cazarii, transportului si excursiilor, redactarea si comisionarea materialului promotional, realizarea unor cercetari adecvate.

Activitatea poate implica ore lungi si termene limita stricte. Deplasarea la locatiile conferintelor si noptile petrecute departe de casa pot fi necesare.

Progresul carierei se materializeaza de obicei in pozitii manageriale, dar cei care isi doresc salarii mai mari pot profesa in activitatea de consultanta sau in activitatea independenta. Posturile libere sunt mediatizate in ziare locale si nationale, in presa de specialitate, prin comunicate de presa online sau de catre agentiile de recrutare.

Calificari si instruire. Exista modalitati de a profesa in domeniul organizarii de conferinte atat pentru absolventii de facultate, cat si pentru cei care parasesc studiile.

Sunt acceptate diplomele din orice domeniu. Cu toate acestea, pot reprezenta un avantaj studiile universitare sau postuniversitare in afaceri, marketing, managementul hotelurilor si al catering-ului sau in limbi straine.

Experienta precedenta in comertul hotelului sau turismului este de obicei utila. Benefica este si experienta in tehnologia informatiei, limbi straine, vanzari, marketing si publicitate.

Aptitudinile cheie pentru organizatorii de conferinte. Potentialii candidati ar trebui sa aiba multa energie, o dispozitie calma indreptata catre client, abilitatea de a gestiona presiunea, capacitati interpersonale excelente, atentie meticuloasa la detalii si abilitati excelente de organizare si de gestionare a timpului.