Manager Hotel

Managerii hotelurilor sunt responsabili de gestionarea angajatilor si de planuirea, promovarea, coordonarea si administrarea serviciilor hoteliere, cum ar fi catering-ul si cazarea.

Responsabilitatile specifice si volumul de relationare cu personalul variaza in functie de marimea angajatorului: managerii hotelieri din organizatiile mai mari vor lucra cel mai mult la birou, in timp ce managerii institutiilor mai mici vor interactiona mai frecvent atat cu clientii, cat si cu angajatii.

Responsabilitatile tipice includ: recrutarea, instruirea si supervizarea personalului; administrarea bugetelor; pastrarea documentelor statistice si financiare; planificarea activitatii de intretinere, organizarea evenimentelor si a rezervarii camerelor; gestionarea plangerilor si a intrebarilor venite din partea clientilor; promovarea afacerii; respectarea legislatiei in vigoare privind sanatatea si securitatea.

Angajatorii tipici ai managerilor de hoteluri sunt: lanturile hoteliere; hotelurile si motelurile independente; cluburile rezidentiale; statiunile; pensiunile. Posturile libere sunt mediatizate prin agentiile de recrutare, in ziarele locale si nationale, precum si online.

Calificari si instruire. Exista cai de a profesa in domeniu atat pentru absolventi, cat si pentru cei care au abandonat studiile.

De ajutor pot fi studiile in management, limbi straine, afaceri sau turism, iar cei care nu au absolvit intr-un domeniu relevant, se pot orienta catre o calificare postuniversitara in managementul hotelier sau pot dobandi foarte multa experienta lucrand in acest mediu.

Aptitudinile cheie pentru managerii de hotel. Rezistenta fizica si seriozitatea sunt esentiale in administrarea unui hotel. Deasemenea, veti avea nevoie de aptitudini matematice, si de comunicare excelenta, atat in scris, cat si verbal. Competentele aritmetice sunt in special importante pentru rolurile care se bazeaza pe finante si pentru activitatea desfasurata la birou, in timp ce abilitatile interpersonale si de customer service sunt vitale pentru rolurile care implica relationarea cu clientii. Un avantaj poate fi si cunoasterea unor limbi straine.