Manager catering

Managerii de catering sunt responsabili cu planuirea, administrarea si supervizarea serviciilor si operatiunilor de catering ale unei organizatii.

Managerii de catering gestioneaza echipe de bucatari si asistenti de catering. Acestia sunt responsabili de administrarea zilnica a operatiunilor si a serviciilor de catering in restaurante, hoteluri si statiuni. Managerii de catering sunt responsabili cu monitorizarea calitatii mancarii si a serviciilor si se asigura ca totul decurge bine. Cea mai importanta parte a jobului este de a obtine o buna calitate cu un buget mic si sa mentina standarde inalte de igiena si de satisfacere a clientului.

Activitatile tipice includ planuirea meniurilor alaturi de bucatari, aprovizionarea, angajarea, instruirea, supervizarea si motivarea personalului permanent si temporar. Acesta se asigura ca normele de sanatate si siguranta sunt respectate, inregistrate si arhivate cu strictete, monitorizeaza calitatea produselor si a serviciilor furnizate, respecta bugetul si pastreaza documentele financiare si administrative.

Deplasarea nu reprezinta o parte obisnuita a activitatii de zi cu zi a managerului de catering, inafara celor care lucreaza in catering-ul de locatie – industria media sau catering-ul la evenimente (conferinte, nunti sau evenimente sportive). Exista oportunitati de a lucra si inafara, inclusiv pe vase de croaziera.

Turele lungi si la ore tarzii sunt comune in hoteluri, restaurante si statiuni. Serviciile de catering care opereaza in institutii, in industrie sau in domeniul afacerilor se desfasoara de cele mai multe ori in orele normale de lucru (09:00-17:00).

Prospectele de promovare sunt in general bune pentru cei care au aptitudini  interpersonale excelente si care sunt foarte motivati, desi, acestea pot depinde in cea mai mare proportie de individ si organizatie. Exista oportunitati de a lucra independent: managerii de catering isi pot deschide si administra propriul restaurant.

Angajatii tipici ai managerilor de catering sunt hotelurile, firmele de catering, cantinele unor fabrici sau ale unor afaceri, spitalele, casele de ingrijire, inchisori, scoli si universitati, atractii turistice, funizorii de transport precum companiile aeriene sau vasele de croaziera.

Calificari si instruire.

Exista modalitati de a profesa in acest domeniu atat pentru absolventii de facultate, cat si pentru cei care au parasit scoala.

Desi este posibil pentru absolventii din orice disciplina sa lucreze in domeniu, angajatorii cauta anumite calificari precum management culinar / catering, managementul ospitalitatii, stiintele si tehnologiile mancarii, managementul hotelurilor si al restaurantelor, managementul ospitalitatii internationale, studii in domeniul afacerilor/managementului, economie sau nutritie.

Instruirea acopera atat partea practica, cat si cea administrativa a job-ului. Experienta anterioara in domeniu este adeseori o necesitate. Cei care doresc sa se angajaeze trebuie sa caute locuri de munca part-time sau sezoniere in pub-uri sau restaurante, in weekend-uri sau in timpul vacantelor.

Abilitatile cheie sunt: aptitudini excelente de comunicare si interpersonale, managementul timpului si simt foarte bun de organizare, abilitatea de a lua decizii, de a manageria intr-un mediu divers, atentia fiind asupra clientilor si a serviciilor dedicate acestora. Managerul trebuie sa stie cum sa fie un lider si cum sa motiveze (inclusiv sa construiasca bune relatii cu personalul si clientii), acesta trebuie sa gandeasca rapid, sa actioneze in circumstante stresante si sa ramana calm in situatii de criza. Managerul trebuie sa aiba cunostinte despre finante, buget, dar si despre alimente, igiena si pregatirea mancarii.

© JOBSLIST - Locuri de munca 2022 Toate drepturile rezervate.