Functionar comunitar in educatie

Functionarii in educatie sunt responsabili de identificarea nevoilor educationale intr-o anumita zona si de dezvoltarea programelor recreationale si de examinare potrivite acestor nevoi.

Functionarii in educatie ajuta la organizarea si incurajeaza participarea la programele educationale locale – cursuri de citire, matematica si informatica. De obicei se concentreaza pe zonele cu nivele mari de somaj si privatiuni sociale.

Responsabilitatile tipice includ: planificarea programelor educationale, stabilirea unor noi initiative comunitare, mentinerea relatiilor cu grupurile comunitare relevante si cu organizatiile, recrutarea, instruirea si supervizarea meditatorilor, administrarea bugetelor, pastrarea documentelor, redactarea planurilor si documentelor, stabilirea prioritatilor, pregatirea si propunerea aplicatiilor de finantare, incurajarea oamenilor de a se implica, facilitarea grupurilor de comunitate self-help, ajutarea indivizilor de a a-si controla procesul de invatare.

Angajatorii functionarilor includ organizatiile de caritate sau cele voluntare, autoritatile locale, institutiile educationale si organizatiile de tineret sau comunitare.

Posturile libere sunt mediatizate in ziarele locale, regionale si nationale. Experienta in munca voluntara poate fi obtinuta prin serviciile sociale, implicarea in comunitate, educatia adultilor sau activitatea cu tineretul.

Calificarile si instruirea necesare. Exista modalitati de a profesa in domeniu atat pentru absolventii de facultate, cat si pentru cei care parasesc scoala.

Absolvenitii pot avea diploma in orice disciplina. Desi calificarile in sociologie, asistenta sociala, studii de comunitate, comunicare, administratie publica sau stiinte sociale pot fi avantajoase. Calificarile pedagogice si in educatia adultilor pot fi utile. In mod normal este necesar sa ai o experienta relevanta, fie platita, fie in folosul comunitatii, inainte de a profesa in domeniu. In general, angajatorii considera personalitatea si experienta ca fiind mai importante decat subiectul studiat la universitate.

Aptitudinile cheie: abilitatile interpersonale, de comunicare, de rezolvare a problemelor si spiritul de echipa sunt esentiale, asa cum este si atitudinea matura, increzatoare, rabdatoare si rezilienta. Orele lungi, activitatea cu oamenii aflati in situatii dezavantajoase, finantarea si resursele limitate pot sa rezulte intr-un job destul de solicitant.