Director de marketing

locuri de munca director marketingDirectorii de marketing cauta sa maximizeze profitul prin crearea unor strategii de vanzare care sa se plieze pe cerintele clientilor, prin promovarea produselor, serviciilor sau a ideilor.

Directorii de marketing lucreaza indeaproape cu personalul din departamentele de vanzari, de cercetare a pietei, de productie, vanzari sau distributie.

Acestia indeplinesc urmatoarele sarcini: analizeaza si investigheaza preturile, cererea si competitia; creaza si prezinta idei si strategii; realizeaza activitati de promovare; compileaza si distribuie informatia financiara si statistica; redacteaza rapoarte; organizeaza evenimente si expozitii ale produselor; monitorizeaza performanta acestora; gestioneaza campaniile lansate pe retelele de socializare.

Oportunitatile de promovare sunt excelente – in mod normal, catre pozitii senioare de management sau in alte arii asemanatoare de angajare.

Angajatorii tipici ai directorilor de marketing: companiile; firmele de producatori; comercianti; companiile industriale; autoritatile locale; organizatiile de caritate.

Posturile libere sunt publicate online, de catre serviciile de cariera, in ziarele nationale si in publicatii relevante din domeniu.

Calificari si instruire. Exista cai de a profesa in domeniu, atat pentru absolventi, cat si pentru cei care abandoneaza studiile.

In general, oportunitatile de angajare sunt disponibile pentru absolventii oricaror discipline. Cu toate acestea, unii angajatori prefera absolventi cu o diploma sau cu o calificare postuniversitara intr-un subiect relevant precum marketing, afaceri sau statistica. Unele posturi, mai ales cele in marketing industrial, necesita cunostinte de stiinta si tehnica.

Experienta anterioara, platita sau voluntara, poate fi benefica. Aceasta poate fi obtinuta in orice domeniu comercial in care este necesar contactul cu clientii sau cu publicul general.

Aptitudini cheie pentru directorii de marketing: spirit de echipa; bune capacitati de comunicare; adaptabilitate; creativitate; responsabilitate comerciala; aptitudini numerice si informatice; bune abilitati de organizare si planificare.