Designer grafic

Pornind de la proiectele aprobate, designerii grafici folosesc textul si imaginile pentru a comunica informatii si idei.

Designerii grafici proiecteaza grafica pentru a fi utilizata in produsele media (reviste, publicitate, afise). Activitatile tipice includ: stabilirea cerintelor si a bugetului alaturi de clienti; gestionarea cerintelor clientilor de la creare pana la procesele de design, imprimare si productie; realizarea conceptelor, a graficelor si a aranjarii in pagina pentru ilustratiile produselor, logo-urilor si site-urilor; stabilirea marimii si aranjarii materialului ilustrativ, a fontului si marimii acestuia; pregatirea unor schite bazate pe cele decise cu clientul; evaluarea produsului final si sugerarea imbunatatirilor acolo unde este necesar; relationarea cu tipografiile pentru a asigura respectarea termenelor limita si calitatea materialului printat.

Designerii grafici lucreaza in general de la 9 la 17, dar termenele limita pot necesita program suplimentar.

Angajatorii tipici: agentiile de publicitate; editurile mari; companiile de televiziune; industria ambalarii; companiile multimedia (inclusiv industria jocurilor video); editurile de carti, reviste si ziare.

Calificari si instruire.

Desi se poate profesa fara diploma, preferinta va fi de partea celor care detin diplome relevante. Astfel, o calificare in design grafic reprezinta un avantaj, desi vor fi acceptate diplome in orice alte domenii ale artei si design-ului.

Posturile libere atrag o competitie stransa astfel incat aplicarea speculativa este recomandata.

Aptitudini cheie pentru designerii grafici: Cunostinte excelente in domeniul informaticii, in special in programele de design si de editare a pozelor; creativitate exceptionala; organizarea excelenta a timpului si a sarcinilor; acuratete si atentie la detalii; intelegerea celor mai recente tendinte si rolul pe care acestea il au in mediul comercial; abordare profesionala a timpului, costurilor si a termenelor limita.