Copywritter Publicitate

Copywritterii lucreaza îndeaproape cu personalul altor agentii (vizuale) creative în conceperea si producerea elementelor verbale si de mesagerie a campaniilor de publicitate.  

Ce face un copywritter?

Copywriterii sunt responsabili de continutul lingvistic al reclamelor. Ei lucreaza cu o gama larga de formate media, interpretând sumarele pentru a compune continutul anunturilor de publicitate cum ar fi sloganurile, devizele, tweeturile si scripturile pentru reclame la televizor si/sau radio. Responsabilitatile tipice includ interpretarea sumarelor, cercetarea clientilor, a competitiei lor si a audientei vizate. Acestia produc idei/mesaje/scripturi clare, originale si credibile, si le prezinta clientilor si colegilor,monitorizeaza eficacitatea campaniei, creeaza legaturi cu clientii, colegii si se întâlneste cu echipele de proiectare pentru a lua în considerare cerintele de publicitate. Copywriterul actualizeaza campaniile potrivit feedbackului, supervizeaza personalul junior si scrie rapoarte.

Sectorul de publicitate este notoriu pentru ritmul alert al acestuia, si copywriterii din aceasta industrie nu trebuie sa fie deranjati de activitatea creativa si de termenele limita. Acestia intra în contact destul de des cu organizatorii media pentru a creea campanii de publicitate. În multe agentii de publicitate, copywriterii fac parte din echipa de creativitate, lucrând aproape direct cu directorii responsabili de continutul vizual al publicitatii.

Promovarea este normala în pozitiile senioare de copywriting, chiar daca promovarea în cariera poate implica schimbarea agentiilor. Locurile libere sunt promovate de catre agentiile de recrutare, în ziarele nationale sau pe website-urile de specialitate. Unele agentii pot oferi stagii, ceea ce reprezinta o modalitate excelenta de a capata experienta si de a intra în industrie.

Angajatorii tipici sunt agentiile de publicitate, agentiile media si agentiile care ofera servicii integrale.

În ceea ce priveste calificarea si instruirea necesara, exista metode de a intra în aceasta cariera atât pentru absolventii de facultate, cât si pentru cei de liceu.

Orice diploma este acceptata, în special Engleza / Româna, jurnalismul, copywriting , relatii publice, studii literare sau de media. Experienta câstigata prin stagii sau locuri de munca cu componenta de acumulare de experienta pot fi utile atunci când îti construiesti un portofoliu de lucru. Experienta în mediul business-to-business, mai ales (B2B) poate fi utila.

În ceea ce priveste aptitudinile cheie, este esential ca acestia sa aiba o buna întelegere a ceea ce implica sa lucrezi în industria publicitatii. Ar trebui sa aiba un portofoliu de lucru bun, pentru a demonstra angajatorilor ca se pot auto-motiva, ca se pot adapta la diverse situatii si lucra sub presiune, ca pot respecta termenele limita. Deasemenea, trebuie sa aiba bune capacitati administrative si organizatorice, sa se descurce în domeniul IT, sa fie atenti la detalii, sa aiba acuratete în gramatica si în modul în care transmit informatia, deoarece publicitatea nu trebuie sa fie înselatoare, sa fie creativi si sa vina cu  idei originale si inovative.

© JOBSLIST - Locuri de munca 2022 Toate drepturile rezervate.