Consultant cariera

Consultantii de cariera ofera sfaturi despre calificare, despre optiunile de angajare si progresul carierei celor care sunt deja angajati sau care doresc sa isi schimbe cariera.

Consultantii de cariera ofera indrumare celor care vor sa ia anumite decizii cu privire la cariera. Ei pot ajuta un client care doreste sa avanseze in cariera, sa si-o schimbe, sau un client care nu este foarte sigur de ceea ce isi doreste.

Consultantii au o varietate larga de sarcini: evalueaza caracteristicile personale ale clientilor, aptitudinile sau interesele acestora, prin interviuri personale sau sesiuni de grup; ofera ajutorul necesar, sfaturi si recomandari bazate pe rezultatele interviurilor si a testelor, organizeaza workshop-uri, ofera asistenta in cautarea unui loc de munca, aplicari, realizarea CV-ului si a interviurilor. Acestia administreaza si interpreteaza testele psihometrice si de personalitate, ajuta clientii sa rezolve probleme si sa isi administreze cariera, ii ajuta sa isi gaseasca un loc de munca bun, scriu literatura de cariera, rapoarte si planuri de actiune, ii consiliaza pe cei care sufera de stres sau se confrunta cu reduceri de personal.

Angajatorii tipici sunt consultantele de management, departamentele de resurse umane si consultantele private de cariera/ocupatie si de psihologie. Multi consultanti lucreaza independent, dar aceasta optiune este disponibila de obicei celor care au cativa ani de experienta.

Posturile libere sunt mediatizate pe internet, in ziarele locale, regionale sau nationale.

Calificari si instruire. Desi orice diploma este acceptabila pentru a profesa in acest domeniu, cei mai multi consultanti detin diplome in resurse umane sau psihologie. Calificari profesionale in indrumare profesionala, consiliere sau managementul personalului sunt, deasemenea, utile.

Cativa ani de experienta sunt de obicei necesari inainte de a profesa in acest domeniu. Aceasta experienta poate fi capatata in sectorul public/consiliere profesionala in invatamantul superior, managentul personalului, consiliere sau psihologie ocupationala.

Aptitudinile cheie pentru consultantii in cariera sunt increderea in fortele proprii, abilitati excelente de comunicare verbala si scrisa si de ascultare, confidentialitate, bune aptitudini interpersonale.