Consilier sanatate si siguranta

Consilierii de sanatate si siguranta dezvolta, mentin si protejeaza standardele de sanatate si siguranta in organizatiile publice si private, in concordanta cu legislatia in vigoare privind siguranta si sanatatea.

Consilierii sunt angajati de o varietate mare de organizatii din sectorul public si privat, incluzand autoritatile locale, spitalele, companiile de constructie/inginerie, universitati, producatori, si fabrici de alimente.

Responsabilitatile tipice ale postului includ: investigarea/inregistrarea incidentelor, a accidentelor, a plangerilor sau cazurilor de imbolnavire; evaluarea riscurilor si inspectarea locatiilor; asigurarea instalarii corecte si sigure a echipamentelor; identificarea posibilelor pericole; stabilirea modalitatilor de a reduce riscurile; redactarea politicilor/strategiilor interne privind siguranta; compilarea statisticilor; redactarea rapoartelor si a buletinelor informative; sustinerea prezentarilor in fata grupurilor de angajati/manageri; mentinerea legaturii cu autoritatile relevante; cunoasterea si respectarea legislatiei curente privind sanatatea si siguranta.

Posturile libere sunt mediatizate in ziare, online si prin agentiile de recrutare.

Aptitudinile cheie pentru consilierii de sanatate si siguranta. Angajatorii cauta candidati care sunt calmi, rabdatori si asertivi, cu abilitati excelente interpersonale, de negociere si comunicare. Acestia au nevoie si de bune capacitati analitice, organizatorice si de rezolvare a problemelor. In plus, consilierii de sanatate si siguranta necesita o buna conditie fizica, cunostinte informatice si capacitatea de a obtine si de a aplica informatii detaliate cu caracter legal, tehnic si reglementar.