Avocat

Avocatii în Romania sunt comparabili cu cei din Anglia sau restul Europei (barristers); acestia lucreaza ca avocati independenti, care ofera consiliere cu privire la cazuri legale ale clientilor, si care întreprind activitatea de aparare sau de acuzare în curtile de justitie.

Practica avocatilor din Romania este echivalenta cu rolul avocatilor (barristers) din Anglia si Europa. Acestia sunt experti în arta avocatiei, ce implica prezentarea cazurilor în curti si consilierea pe orice aspect de litigiu.

Avocatii îsi primesc munca si platile de la solicitori, care transfera clientii catre ei în cazurile care se duc în fata curtii. În timp ce avocatii practica în Curtile din Romania ca membrii ai Facultatii de Avocatura, ei pot sa apara si în fata Curtii Supreme a Romaniei si în fata altor corpuri care iau decizii precum tribunalele si arbitrajele.

Spre deosebire de solicitori, cei mai multi avocati lucreaza independent.

Sarcinile tipice ale acestora includ intervievierea clientilor si consilierea acestora cu expertiza legala, cercetarea si pregatirea cazurilor si prezentarea acestora în fata curtii, redactarea documentelor legale si pregatirea pledoariilor în cazurile civile, stabilirea de legaturi cu alti profesionisti precum solicitorii, interogarea martorilor, stabilirea unor acorduri, reprezentarea clientilor în fata curtii, anchete publice, tribunale.

Avocatii se înfrunta cu o responsabilitate considerabila de la nivelele junioare în sus. Acestia au un volum de munca foarte mare si termene limita extrem de stricte.

Orele pot fi lungi si imprevizibile, de multe ori prelungindu-se pe timpul serii si al weekend-ului. De asemenea, acestia vor fi nevoiti sa se ocupe de mai multe sarcini în acelasi timp. Abilitatea de a lucra bine sub presiune este vitala atunci când jonglezi cu mai multe sarcini.

Angajatorii tipici ai avocatilor pot fi guvernul local, industria si comertul, educatia superioara.

Aptitudinile cheie sunt reprezentate de cele de comunicare interpersonala, scrisa sau orala, integritate si o constientizare a importantei confidentialitatii, motivatie, rezilienta, capacitatea de a gestiona timpul si oamenii, aptitudini academice excelente si de cercetare.