Analist Suport IT

locuri de munca analist suport ITAnalistii de suport IT (cunoscuti si ca analisti suport tehnic) ofera consiliere tehnica utilizatorilor din domeniul IT.

Profesionistii din suportul tehnic (sau suportul IT) ajuta la rezolvarea problemelor tehnice ale clientilor prin telefon, retele de socializare si personal.

Profesionistii din acest domeniu fie lucreaza in interiorul unei companii (oferind sprijin intr-o anumita organizatie), fie furnizeaza servicii si sprijin altor afaceri, sau clientilor unui anumit produs.

Responsabilitatea analistilor include: inregistrarea si procesarea apelurilor; instalarea si configurarea programelor si sistemelor de calculator, a retelelor, imprimantelor si scannerelor; planificarea si realizarea intretinerii si a imbunatatirilor programate; crearea conturilor pentru personal, asigurandu-se ca acestia stiu cum sa se conecteze; rezolvarea problemelor ce apar la introducerea parolelor; convorbirea cu clientii si cu utilizatorii de calculatoare pentru a stabili natura problemei cu care se confrunta acestia; repararea echipamentului si inlocuirea partilor defecte; supervizarea personalului junior de inginerie si a celui tehnic; verificarea echipamentului de calculator privind siguranta electrica; pastrarea actelor dovedind licentele de software; gestionarea stocurilor de echipamente, consumabile si alte provizii.

Angajatorii tipici ai analistilor de suport IT: bancile si companiile de servicii financiare; firmele producatoare; scolile si universitatile; organizatiile sectorului public, spre exemplu autoritatile locale; comerciantii de electronice; companiile mai mari de recrutare a personalului de suport IT pentru a asista angajatii.

Posturile libere sunt mediatizate online, de serviciile de cariera si de agentiile de recrutare.

Calificari si instruire. Atat absolventii de universitate, cat si cei care au abandonat scoala pot intra in acest domeniu. Chiar daca aveti diploma sau nu, va trebui sa dati dovada de interes in rezolvarea problemelor tehnice, fie prin experienta anterioara, fie prin activitatile pe care le intreprindeti in timpul liber. Angajatorii vor prefera absolventii din domeniul IT.

Aptitudini cheie pentru analistii de suport IT: cunostinte bune despre hardware si software; actualizarea cunostintelor despre cele mai recente tendinte in materie de informatica si software; aptitudini bune de customer service; abilitatea de a lucra eficient cu oamenii; simt organizatoric excelent; capacitatea de a stabili relatii bune cu clientii; disponibilitatea de a lucra la ore tarzii; rabdare; gandire logica; entuziasm pentru studiul continuu.