Analist media

Analistii realizeaza studii generale cantitative si calitative pentru a produce rapoarte de evaluare a mass mediei. Acestea sunt folosite apoi pentru a imbunatati eficienta campaniilor de marketing.

Sarcinile tipice pe care le indeplinesc analistii de media: selecteaza metodele adecvate de cercetare dupa criteriile pre-definite ale clientilor; planifica si folosesc instrumente de cercetare calitativa si cantitativa precum chestionare, interviuri etc.; citesc comunicatele de presa si evalueaza daca acestea sunt favorabile sau in detrimentul clientilor; analizeaza performanta campaniilor si studiaza rezultatele folosind o varietate de instrumente numerice si informatice; sumarizeaza si finalizeaza datele la sfarsitul proiectelor; asista si consiliaza personalul de codare-decodare si de contabilitate; sustin prezentari; redacteaza rapoarte; participa la sesiuni de informare; se asigura ca termenele limita sunt respectate.

Angajatorii tipici ai analistilor de media: agentiile de presa; firmele de analiza a mass mediei; canalele de televiziune; statiile de radio; revistele; ziarele.

Posturile libere sunt mediatizate online si de catre agentiile de recrutare, in ziarele nationale si in publicatiile de specialitate.

Calificari si instruire. Exista modalitati de a profesa atat pentru absolventii de facultate, cat si pentru cei care au parasit studiile.

Orice diploma este acceptabila, desi jurnalismul, psihologia, studiile de afaceri, de comunicare, studiile media, marketing-ul sau management-ul, pot reprezenta un avantaj.

Experienta anterioara platita sau voluntara intr-o companie de evaluare a mass-mediei sau intr-o firma de marketing/relatii publice este, deasemenea, avantajoasa.

Aptitudini cheie: atentia la detalii; curiozitate; abilitatea de a face fata presiunii; abilitati organizatorice; spirit de echipa; capacitatea de a realiza studii de cercetare; abilitati analitice, numerice, informatice; aptitudini de comunicare si interpersonale; gestionarea eficienta a timpului.