Agent suport tehnic in vanzari de calculatoare

Personalul care se ocupa de suportul tehnic in vanzarea calculatoarelor ofera consiliere si sprijin clientilor inainte si dupa vanzare cu privire la sistemele de calculator.

Acest personal reprezinta punctul de contact esential intre o organizatie IT si clientii sai. Acestia raspund intrebarilor clientilor, ofera consiliere tehnica si introduc noi produse.

Sarcinile tipice includ: atragerea unor noi afaceri prin intalnirea potentialilor clienti, crearea unei retele de contacte sau prin cold-calling, organizarea unor vizite de vanzare, clarificarea nedumeririlor clientilor si recomandarea produselor adecvate, negocierea contractelor, realizarea unor studii de cercetare, sustinerea unor demonstratii si a unor prezentari, pastrarea arhivei de vanzari, participarea la conferinte, intalniri si targuri, evaluarea performantelor vanzarilor, redactarea rapoartelor si a literaturii de vanzare.

Deplasarile, termenele limita stricte si nevoia de a atinge anumite target-uri de vanzari pot face ca job-ul sa fie solicitant.

Angajatorii tipici. Agentii sunt angajati de catre producatorii de calculatoare, software, sisteme, consultante sau organizatii de servicii IT.

Posturile libere sunt mediatizate online, de catre serviciile de cariera si agentiile de recrutare, precum si in ziare si in publicatiile de specialitate.

Calificari si instruire. Exista modalitati de a profesa atat pentru cei care au parasit studiile, cat si pentru absolventii de facultate. Desi este posibil sa profesezi doar cu o diploma liceala, unii angajatori prefera absolventii de facultate din diverse domenii precum informatica, inginerie de software, inginerie electronica, fizica sau matematica. Pentru absolventii fara calificari adecvate si/sau fara experienta, o calificare postuniversitara in IT poate fi utila.

Aptitudinile cheie cerute agentilor de suport tehnic sunt urmatoarele: competente bune tehnice si in vanzari, aptitudini interpersonale si de comunicare, cunoasterea pietei, abordarea meticuloasa si logica a sarcinilor, abilitatea de a respecta standardele inalte in testele de programare, precum si abilitatea de a lucra sub presiune si de a atinge target-urile.