Administrator in Comisia Europeana

Administratorii in Comisia Europeana sunt responsabili de formarea, implementarea si management-ul politicilor si legislatiei CE.

Comisia Europeana, Parlamentul European si alte institutii UE angajeaza administratori. Sarcinile tipice ale postului includ: redactarea rapoartelor, administrarea bugetelor, organizarea si participarea la intalniri, pregatirea propunerilor politice; implementarea politicilor; gestionarea personalului si a resurselor; realizarea cercetarilor adecvate pentru a asigura coerenta politicilor si a procedurilor; dezbaterea si negocierea ideilor; realizarea unor draft-uri ale legislatiei Comunitatii Europene; supravegherea relatiilor dintre statele care sunt membre UE si cele care nu sunt.

Oportunitatile promotionale sunt excelente pentru toti ce care demonstreaza ca au setul adecvat de abilitati, experienta si performanta. Doar un numar mic de posturi libere apar pe an. Cele mai multe pozitii sunt localizate in Luxemburg si Bruxelles, iar vizitele in alte tari reprezinta deseori o necesitate. Acestea sunt mediatizate in ziarele nationale, de catre serviciile de cariera sau online. Procedura de obtinere a postului este de lunga durata si riguroasa, si tine, de obicei, intre cinci si noua luni pana sa fie finalizata.

Calificari si instruire. Poti deveni un functionar in Comisia Europeana doar daca detii o diploma. Aceasta diploma poate fi in orice disciplina, desi calificarile in domenii precum statistica, drept, economie, politica, studii Europene sau finante, pot fi de ajutor. Aplicantii trebuie sa aiba un rezultate academice excelente, precum si o diploma de licenta. Experienta anterioara relevanta este necesara, dar nu la toate nivelurile.

Cunoasterea politicilor/insitutiilor UE si/sau experienta manageriala obtinuta in sectorul public pot fi un avantaj, asa cum sunt si calificarile post universitare, in special cele care contin si un element european. Exista stagiaturi de cinci luni disponibile in Uniunea Europeana, care ofera o privire de ansamblu folositoare in acest domeniu, precum si o experienta ce se poate dovedi utila procesului de angajare.

Aptitudini cheie pentru administratori in Comisia Europeana. Toti candidatii trebuie sa aiba incredere, sa fie maturi si decisi; cu abilitati excelente interpersonale, numerice si de comunicare scrisa/verbala. Capacitatea de a invata limbi straine este de o importanta majora pentru acest post, si tuturor candidatilor li se cere sa cunoasca o a doua limba oficiala. Angajatii sunt incurajati in mod activ sa se instruiasca in acest domeniu, in special in limba franceza si germana.